Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Jön a második Peugeot Baby, aminek tervezésében Ettore Bugatti is részt vett!
A két, eddig egymás mellett munkálkodó vállalat, az Automobiles Peugeot és a Les fils de Peugeot frères egységbe olvad Société anonyme des auto-mobiles et cycles Peugeot néven, noha az első világháború kirobbanásáig még párhuzamosan folyik a gyártás. Az új közös vezér Robert Peugeot lesz.
1911-ben együttműködést írnak alá Ettore Bugattival, hogy egy népszerű dizájnautóval rukkoljanak elő közösen.
Győzelem a versenypályán is
1912-ben pedig zajos siker: az ACF Grand Pix-n Boillot győzedelmeskedik a Peugeot L76-osában. Mindenki örül. Főként, mert ez volt az első autó a földkerekségen, amiben négy vezérműtengely és hengerenként négy szelep kapott helyet.
A decemberi Párizs Show alkalmával jő el a várva-várt pillanat: a Bugatti által tervezett Peugeot Baby (Type BP1) - vagyis a második "babanevű" típus - mutatkozik be itt (lásd képünket). Ennek azonban már az égvilágon semmi köze az 1905-ös típushoz, ez egy totálisan új kreálmány, a maga 6 lóerejével.
1913-ban újabb Peugeot győzelem: Jules Goux az Indianapolis 500 futamon viszi el a pálmát, egy Peugeot ülésében. A történelmi jelentőségű esemény révén ismeri meg a világ a legendás Offenhauser motort, ami győzelemre vitte a járgányt (lásd a képen alant). Ez már az akkor mesésnek számító 106 mérföld/órát is képes volt produkálni!
|
|
Madar Sándor új linket töltött fel: Egyterűt kinyírni csak így - 2017
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Peugeot történelem: Áttörés a 203-as modellel
Peugeot történelem: a százezredik kocsi is kigurul a gyárból
Peugeot történelem: Két kerékről négyre!
Peugeot történelem: A hintószerű Type2 1890-es születése