Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezeken a hasábokon mostantól fogva a Peugeot egyes típusait is bemutatjuk. Ám nem rögtön a mai csúcskategóriás autókkal kezdenék, hiszen hosszú, több, mint 100 éves út vezetett idáig. Szóval, mi is történt a 19. század végén?
Sokan nem gondolnák, de a Peugeot név először a bicikliről szólt: Armand Peugeot (képünk jobb felső sarkában) 1882-ben mutatta be a "Le Grand Bi" velocipédet, majd azt követően számos egyéb kétkerekűt. S bizony, a mai napig találkozni ilyen márkajelzésű bringákkal, noha az autós részleg 1926-tól már külön utakon járt - és hát ők is hozták meg a Peugeot-nak a világhírnevet.
Az autók úgy kerültek képbe, hogy Armand már korán elkezdett hevesen érdeklődni irántuk, a Gottlieb Daimlerrel való találkozása is csak megerősítette hitében, hogy ezzel kell foglalkoznia. Armand, aki a Peugeot családból az első autómegszállott lett, az első, nem emberi erő által hajtott járművét 1889-ben hozta létre, és mutatta be a World Fair-en: ez egy gőzmeghajtású, három kerekű gépezet volt.
A gözmeghajtás körülményes mivolta miatt azonban Armand inkább a belsőégésű motorba vetette bizalmát, és amikor családja ráeszmélt elszántságára és első sikereire, teljes mellszélességgel mögé álltak.
Így kezdődött hát a sikertörténet, ami aztán a Peugeot nevet a mennyekbe repítette az elkövetkező évtizedekben...
(Folytatása következik :) )
|
|
Madar Sándor új linket töltött fel: Új fiú a belső sávban - GT 2011 2.2 HDi
Madar Sándor új linket töltött fel: Összehasonlító - 2011 2.0 HDi
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Peugeot történelem: Áttörés a 203-as modellel
Peugeot történelem: a százezredik kocsi is kigurul a gyárból
Peugeot történelem: Egységben az erő
Peugeot történelem: Két kerékről négyre!