Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Peugeot legújabb koncepcióautója egy látványos, kétüléses roadster, futurisztikus formával és sajátos felépítéssel. Feladata hogy intenzív vezetési élménnyel járuljon hozzá a márka 200. jubileumának megünnepléséhez.
100 százalékosan valóságos
Az EX1 máris megdöntötte az állórajtos gyorsulás több világcsúcsát. Megdöbbentő képességei áramvonalazásának, ultra-könnyű szerkezetének, 250 kW (340 LE) együttes teljesítményű két villanymotorjának és összkerékhajtásának köszönhetők.
Akárcsak az iOn piaci bevezetésének előkészítésével, az EX1-gyel is az elektromos hajtásban rejlő izgalmas lehetőségeket demonstrálja a Peugeot.
200 év új utakon
Az erőteljes újító szellem mindig jelen van a Peugeot tervezőirodáiban, elősegítve az ötletek szakadatlan áradatát. Néha összetalálkoznak a legmerészebb, legérdekesebb és legizgalmasabb ötletek, testet-lelket adva egy extrém álomautónak.
Mivel szerették volna valami igazán elképesztővel megünnepelni a Peugeot 200 éves jubileumát, ezeket a sziporkázó elképzeléseket egyesítették egy másik törekvéssel: azzal, hogy megmutassák, milyen fantasztikus lehetőségeket kínál az elektromos hajtás a vezetés újszerű élvezetében.
E célból a mérnökök és a formatervezők átkutatták a márka történetét, a legradikálisabb műszaki megoldásokat keresve, hogy azok alapján hozzák létre a holnap nagyteljesítményű autóját, kizárólag egy újfajta vezetési élménynek szentelve,
ugyanakkor felmutatva a lehetséges környezeti előnyöket is. A sajátos
felépítés emlékeztet olyan korábbi, karizmatikus kocsikra mint az
Asphalte és a 20Cup, egyúttal kiaknázza a márka gazdag
tapasztalatkincsét a villanyautók terén.
Miközben az i0n piaci bevezetésével a villanymotor ismét 100 százalékos valósággá válik a Peugeot-nál, az EX1 elszáguld az elemi érzelmek felé.
Hatékony forma
A kétüléses roadster letisztult formája összhangban áll a műszaki szerkezettel, „külső csontvázként” irányítja rá a figyelmet a tervezés vezérelvét képező könnyűszerkezetes építési módra.
A karosszéria a Peugeot új design-stílusát
mutatja, amelyet elsőként az SR1 koncepcióautó sima kontúrja mutatott
fel az idei év korábbi szakaszában, az ajtók körül a polírozott
alumíniumelemek pedig az RCZ és a BB1 modellre utalnak.
Felépítés, szerkezet, futómű a maximális hatékonyság szolgálatában
A klasszikus roadstertől messzire eltávolodó EX1 koncepcióautó alapja a vízcsepp-szerű felépítés,
egymáshoz közel elhelyezett hátsó kerekekkel. Példaként az 1996-os
Asphalte koncepcióautó és 2005-ből a két 20Cup modell szolgált. Ezáltal
sikerült optimálisra redukálni az utastér méreteit, és biztosítani, hogy
egyáltalán semmi súly sem jusson a túlnyúlásokba.
A futómű konstrukciója kiváló úttartást eredményez. Elöl kettős keresztlengőkart alkalmaztak, hátul pedig szimpla lengőkart, amely változó beállítást megengedő himbán keresztül kapcsolódik az egyetlen lengéscsillapítóhoz. A héjszerkezetű váz szénszálas méhsejt-kompozitként épül fel, ami optimális súlyt és szilárdságot eredményez. Ehhez szerelik a jármű valamennyi mechanikai alkatrészét.
Hozzájárulnak az általános hatékonysághoz az autó méretei (magassága 0.90, szélessége 1.77 m) is: nagyon alacsony a súlypont, és kiváló az aerodinamika.
Motorok: PEUGEOT jártasság az elektromos hajtás terén
A villanymotor újszerű vezetési élményt tesz lehetővé, mert nagyszerűen gyorsít, halkan működik és könnyen vezethetővé teszi az autót (nem kell hozzá sebességváltó). Az EX1 koncepcióautó két villanymotorja a két tengelynél helyezkedik el, teljesítményük külön-külön 125 kW (összesen 250 kW / 340 LE), míg az álló helyzettől elöl-hátul azonnal rendelkezésre álló nyomaték 240 Nm. Ez az elrendezés nemcsak eszményi súlyelosztást eredményez, hanem összkerékhajtást is. Ezen előny megnyilvánult már a HYbrid4 technikában, amely 2011-től sorozatban készül a 3008-hoz: elöl HDi FAP dízelmotor hajt, hátul villanymotor.
Futurisztikus és kifinomult utastér
A
vezető és utasa hátrafelé nyíló ajtón szállhat be a két kagylóülésbe.
Futurisztikus és kifinomult környezetben találják magukat, ahol kiváló
minőségűek az anyagok (valódi fém és textúrázott bőr), illetve
külön-külön képernyő tájékoztatja őket a jármű pillanatnyi
teljesítményéről.
Az autós szinte a padlószinten, nyújtott lábbal ül, ami különleges érzés. A járművet két fogantyúval vezeti,
mintha csak pilótafülkében, vagy éppenséggel videojátéknál ülne.
Biztonsági övek mellett a bukócső feladatát is ellátó magas utascella
nyújt kellő védelmet. Ugyanakkor a kocsi formájába pompásan belesimuló
szélterelő jóvoltából nem kell bukósisak a mindennapi autózáshoz.
Rekorddöntő villanyautó
Az EX1 koncepcióautó olyan nagy teljesítményű, hogy nemcsak a villanyautók hagyományos territóriumának számító városban cikázik fürgén, hanem gyorsulási rekordokat állít fel. Kis súlyának, súlyelosztásának, áramvonalazásának, két villanymotorja teljesítményének és nagykapacitású lítium-ion akkumulátorának köszönhetően úgy megy, mint a villám: gyorsulása meghaladja az 1 G értéket. És csakugyan, már meg is döntötte a villamos hajtású szárazföldi járművek néhány nemzetközi rekordját, amit a Nemzetközi Autósport Szövetség hitelesített. Pilótája a híres francia felfedező és filmes („Az utolsó prémvadász”, „Farkas”)
Nicolas Vanier volt.
Mostantól az év végéig Kínában, a világ legnagyobb autópiacán vesz üldözőbe további
világcsúcsokat az EX1. Érdemes odafigyelni rá…
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Peugeot BB1 koncepcióautó
Peugeot Ion: kézzelfogható valóság!
Magasított Peugeot koncepció érkezik Párizsban
Peugeot, vegetáriánus üzemmódban?