Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Peugeot testvérek első, bejegyzett márkajelét a Montbéliard-i illetőségű ékszerész mester, Justin Blazer készítette 1847-ben.
A testvérek a felkérést a "jó ízlésű" terv kitélellel tették meg, vagyis azt kérték az iparostól, hogy alkosson valami olyasmit, ami ízléses, tetszetős, és tükrözi a Peugeot-ban rejlő erőt, eleganciát, gyorsaságot és hatékonyságot.
Az ékszerész választása így esett az oroszlánra, mely komoly átalakuláson ment keresztül a Peugeot-történelem során. Az elsőként használt variáció betűtípusa és kivitelezése a autó jelentős élettartamát hivatott kifejezni, ám hogy ezt a hatást még inkább hangsúlyossá tegye, 1850-ben egy nyilat is a mancsai közé ragadott a Peugeot oroszlánja.
A tervező rögtön három verziót is a fivérek elé tett; Az első egy oroszlán nyíllal, vagy anélkül a csúcskategóriás modellek számára; a második egy fogyó hold, az eggyel olcsóbb kategóriák számára;végül egy kéz, a népnek való autók jelzésére.
Az oroszlán 1932-ben változott két dimenziós, grafikus megjenésűvé, követve a kor szellemét, és a reklámgrafika fejlődésének ütemét.
És a kép persze még tovább finomodott, attól függően, hogy az egyre újabb típusú négykerekűekre, vagy az autógyártásról levált Peugeot kerékpárokra került-e. A ma ismert verzió 1998-ban látott napvilágot, egy, a végletekig letisztult, stilizált Peugeot oroszlán formájában.
|
|
Madar Sándor új linket töltött fel: Egyterűt kinyírni csak így - 2017
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Peugeot történelem: az oroszlán étvágya
Peugeot történelem: 1965-ben jön az elsőkerék-meghajtás!
Peugeot történelem: 404, az olasz impresszió
Peugeot történelem: a nulla örökre középen marad