Peugeot: Ez nagyon kellett - Peugeot RCZ 1.6 THP (2010) teszt

Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3094 fő
  • Képek - 1083 db
  • Videók - 255 db
  • Blogbejegyzések - 210 db
  • Fórumtémák - 142 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3094 fő
  • Képek - 1083 db
  • Videók - 255 db
  • Blogbejegyzések - 210 db
  • Fórumtémák - 142 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3094 fő
  • Képek - 1083 db
  • Videók - 255 db
  • Blogbejegyzések - 210 db
  • Fórumtémák - 142 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3094 fő
  • Képek - 1083 db
  • Videók - 255 db
  • Blogbejegyzések - 210 db
  • Fórumtémák - 142 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az utóbbi két új Peugeot-val nem lettem volna megelégedve, mert mind a 3008, mind az 5008 levett a lábamról. Most mégis olyan autóval rukkoltak elő, amely közelebb áll egy újságíró szívéhez. Az RCZ egyszerűen jól néz ki, nagyon jól megy, és nemigen lehet belekötni. Ez az autó nagyon kellett már a Peugeot-nak.

 

 

network.hu

 

 

Egy Renault vagy Peugeot sosem különleges autóiról lesz híres, mint egy luxus- vagy sportautókat készítő márka, de mindig pozitív töltést hordoz magában, ha egy hasonló kaliberű gyártó egy kifejezetten kis darabszámban gyártott, presztízsnövelő rétegmodellt dob piacra. Persze a 407 Coupét sem tömegautónak szánták, de az RCZ-t már a neve is különlegessé teszi, hiszen kilóg a Peugeot szokásos típusjelzéseitől. Ráadásul a tavalyi 200 éves évfordulóra tervezett új, kissé átalakított márkajelzés is a kupén látható először. Már a legutóbb bemutatott két modellen, a 3008-on és az 5008-on is látható volt, hogy a Peugeot rátalált a helyes útra, és várhatóan ez csak tovább fokozódik majd az új 508-assal. A Peugeot és a Citroen utóbbi évben, években mutatott fejlődését elnézve pedig már nem is kérdés, hogy felfelé ívelő jövő előtt áll a francia autógyártás, és ennek kiváló példája az új RCZ is.

 

 Kényelmes ülések várják az elöl utazókat<br> - galéria

 

A látványos kupé egyébként az első olyan Peugeot, amely a 406 Coupé óta igazán tetszik, ráadásul az utcán is csak úgy forogtak utána a fejek, de a benzinkúton is csupa elismerő pillantással találkoztam. A forma megítélése persze erőseb szubjektív, és nem is az azóta bemutatott Peugeot-kat akarom szapulni, mert igazán egyikkel sem volt gondom, de az új kupé nem kérdezett, rögtön beférkőzött a szívembe. Egyszerűen olyan, amilyennek egy vérbeli sportkupénak lennie kell: alacsony, széles és egyszerűen dögös. Az RCZ orra ugyan kísértetiesen hasonlít ugyan a 308-hoz, de kissé visszafogottabb, és ez kiváló döntésnek bizonyult. Egyértelműen ezen a modellen csúcsosodik ki a Peugeot most leköszönő formanyelve, hiszen az új 508 bemutatása után már nem találkozunk az évek óta megszokott formavilággal a márka új autóin. Sokkal érdekesebb az autó oldalról és hátulról. A kisördög gonoszan súgja a fülünkbe, hogy ez egyszerűen egy előző Audi TT, de a tetővonalon kívül több hasonlóságot nem találunk a két autón.

 

Ellenben a Peugeot egy különleges megoldással is készült a dupla buborék tetővel. Több tanulmányautón is visszaköszönt, de nagyon pozitívan hat itt is az összképre, ráadásul a hátul ülők fejterén is valamicskét segít. Az RCZ hátsóján nem találunk rokonságot egyik jelenlegi Peugeot modellel sem. A franciák ide csempésztek egy kis LED-et, de a dupla kipufogó és a diffúzorra utaló betét is feldobják az összképet. Az arra hajlamosak pedig piros lámpánál is villoghatnak a két állásba elektromosan kiemelkedő szárnnyal, amely 85 és 155 km/h fölött automatikusan kiemelkedik, 55 és 145 km/h alatt pedig visszasüllyed előző pozíciójába, de a kézifék mellett gombbal akár belülről is irányítható az aktív spoiler.

 

A tesztről írt cikk folytatását itt olvashatod tovább.

 

Címkék: 2010 6 thp legújabb modell peugeot rcz 1 teszt típus

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Matyas Denes üzente 13 éve

EGYSZERUEN FANTASZTIKUS!!! EZ SZERELEM ELSO RANEZESRE.MINDEN ELISMERESEM A PEUGEOT-NAK!!!

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu