Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Columbo felügyelõ kissé ütött kopott öreg Peugeotja, ugyanúgy személyiségéhez tartozott, mint az agyongyûrõtt ballonkabát és a szivar. Mégis Peter Falk eleinte ellene volt, hogy az autót is Columbo ismertetõjelévé tegyék, errõl végül a producer, William Link gyõzte meg, hogy nézzenek körbe néhányszor az Universal Filmstúdió autóparkjában. Falk nagy nehezen beleegyezett és találtak is néhány tucat semmitmondó kocsit amíg el nem jutottak az egyik sarokig, ahol egy "árvagyereket" fedeztek fel: egy horpadt, rozsdás Peugeot-Cabrio-t, amibe Peter Falk azonnal beleszeretett. Ezzel Link nem értett elsõre egyet, de Peter Falknak sikerült meggyõznie.
Ez az autó lett Columbo szolgálati- és magánautója és néha a 044 APD, máskor a 448 OPD rendszám alatt futott.
Ez az autó lett Columbo szolgálati- és magánautója és néha a 044 APD, máskor a 448 OPD rendszám alatt futott.
A felügyelõ állandóan hangot adott a sorozatban, annak a félelmének, hogy ellopják az autóját, ez természetesen furcsán csengett. Columbo ezt azzal magyarázta, hogy azoknak az embereknek, akik értékelni tudnak egy ilyen ritka, öreg francia autót, alkatrészekre lehet szükségük és ha valami eltûnik emiatt, azt a hiányzó alkatrészt soha többé nem tudja beszerezni.
Hogy hány mérföldet futott már az öreg Peugeot, Columbo sem tudta: "Ezt tényleg nem tudom. A kilométeróra már régen tönkrement. Amikor megvettem, 89.000 mérföldet futott. De nem tudom, hogy a kilométeróra abban az idõpontban már egyszer vagy kétszer körbefordult-e.
Az autó: Egy Peugeot 403 Cabrio. A modell (kétajtós, négyüléses) 1957-tõl 1961-ig gyártották és körülbelül akkoriban 4.000 €uro-t kostált. A fûtés az extra felszelésekhez tartozott 100 € ellenében.
A karosszéria vonalaiért maga a nagy mester Pininfarina felelõs. Így keveredett az olaszos zamat a francia eleganciával. Tipikus Pontonform a domborulat a motorháztetõn és a finom ívû farrész a függõleges hátsó lámpákkal.
A nyitható tetõ mechanizmusa igazán modern, ennél a hatvanas évekbõl származó autónál: elõl egy kézi fogantyú kireteszelésével teljes egészében eltûntethetõ a vászontetõ a hátsó ülések mögött. Csak egy ponyvát kell még kigombolni és kész is.
Nyitott vagy zárt: a 4 és fél méter hosszú francia autó visszafogott megjelenése olyan, amely tekintettel a szûk hátsó üléssorra, igazán két személy számára nyújt élvezetet. A bõrülés egyébként szériatartozék volt, a nyitott középkategóriás Peugeot-ra végül mégsem tekintettek úgy, mint egy luxus-cabriolet-ra.
Technikailag mindazonáltal derék, illedelmes háztartásbeli benyomását kelti, a típus a 403 Limousine und Kombi összetevõit használta.
A motorháztetõ alatt egy négyhengeres- porlasztós motor dolgozott oldalsó bütykös tengellyel. A 1,5 literes hajtómû 65 lóerõt képes magából kipréselni, ebbõl is láthatjuk a Peugeot egy kényelmes, elegáns de semmiképpen nem sportos Cabriolet készített, amely igazán a hosszú utazásokra alkalmas.
Egy jó állapotban lévõ darab ebbõl a típusból - amelybõl összesen 2000 példány készült - manapság körül-belül 15.000 €-ért lehet hozzájutni.
forrás: www.peugeotclub.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Peugeot filmekben: Columbo felügyelő autója - 2.
Columbo beleszeretett a Peugeot Cabrio-ba
A Peugeot villanyrobogója
A Peugeot biciklik története