Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Peugeot háromkerekűnek kinéző, de valójában négykerekű elektromos meghajtású roadster-prototípusa, az EX1 pénteken megdöntötte a körrekordot a Nürburgring-Nordschleifén.
A Peugeot EX1-est egy francia autóversenyző, Stéphane Caillet vezette körbe 9:01,338 perc alatt a 20,8 kilométeres legendás aszfaltcsíkon az Eifel-hegységben. Ez az idő több mint 50 másodperccel jobb, mint a korábbi elektromos autó rekord.
Átlagsebessége elérte a 138,324 km/órát, pedig az időjárás nem könnyítette meg a dolgát Caillet-nek: szemerkélt az eső, és hideg is volt. Ezt a rekordot repülőrajttal érte el az EX1, amelyet ezt megelőzőleg két napig készítettek fel a megmérettetésre a Peugeot fejlesztési központjában, a franciaországi Belchampban.
„Különösen nagy hangsúlyt fektettünk az autó egyensúlyára, fékezés közben, és a kanyarokból történő kigyorsítások alatt” – nyilatkozta a Jean-Cristophe Bolle-Reddat, a Peugeot tanulmányautókért felelős vezetője. Erre szüksége is volt a hátul meglehetősen keskeny nyomtávú autónak, mivel a „Zöld pokolban” nem kevesebb mint 170 kanyar, és hatalmas szintkülönbségek várták.
A karbonkarosszériás autó mindkét tengelyét egy-egy erős elektromotor hajtja, az összteljesítménye eléri a 340 lóerőt, a legnagyobb nyomatéka pedig a 480 Nm-t.
www.zoldauto.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Még kisebb lesz a Peugeot "környezeti lábnyoma"
A Peugeot-piac tágulása
Peugeot BB1 koncepcióautó
Grünes Lenkrad 2010: becses német elismerés a Peugeot iOn részére