Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Kovács Barnabás | 2 hozzászólás
Peugeot Professionnel - Peugeot Prologue
Ha a Giantre és a Scottra a gondos gazda vigyázni fog, akkor a Peugeot Professionnel mellé testőrt fogad, vagy egyszerűen összeköti vele az életét.
![]() |
![]() |
Peugeot Professionnel | Peugeot Prologue |
Ez a kerékpár gyönyörű. Nincs jobb szó rá. A gyártó két színben hozza forgalomba: kék-fehér sárga berakattal és fekete villával (ld. képünkön), illetve fehér színben, sárga berakattal. Mindehhez sárga-fekete gumiköpeny társul, amely egyszerűen impozánssá teszi a gépet, míg az eleganciát és a dögösséget a kormányfejen és a vázon ágaskodó ezüst oroszlán biztosítja.A Peugeot azonban nemcsak pompájában emelkedik ki az eddig bemutatott kerékpárok közül, hanem technikai megoldásaiban is. Most nem a full Shimano 105-ös felszerelést óhajtom ajnározni, bár lehetne hosszasan ecsetelni a Shimano bronzérmes szerelésének jó tulajdonságait, hanem az új kialakítású vázat.
Peugeot Professionnel
![]() |
|
A váz alumínium THP (Technology High Performance), amely enyhén lapított, s a háromszög alsó csöve hátrafelé hajlik, így biztosítva a váz merevségét. A tervezők a hátsó kereket is nagyon közel, 1,5 cm-re hozták a nyeregcsővázhoz, amely a kerékpár stabilitását jelentősen megnövelte. A váltó- és a fékbowdenek elvezetése is ötletes: oldalt futnak egymás alatt, kicsit futurisztikussá téve ezzel a vázat. Az első váltóhoz vezető bowden, mielőtt csatlakozna a váltóhoz, egy csigán fut át, amelytől a bowden tulajdonképpen nem ütközik fémes alkatrészbe, elérve ezzel a szinte észrevehetetlenül könnyű váltást.
Mielőtt a menettulajdonságokra térnék rá, ki kell emelnem a Rigida Ultimate Power Nova felniket. Aki nem tudná, ezeket a felniket úgy alakították ki, hogy oldaluk nem sima, hanem bordázott. Ezáltal nő a fékhatás és tulajdonképpen a vizes felni fékezésének problémája minimálissá válik, mert ezek a bordák viszonylag megbízhatóan elvezetik a vizet. Az úton a Professionnel profi módjára viselkedik. Nagyon biztos az úttartása, amelyre szükség is van a magyar utakon, ahol egy-egy váratlan gödör kellemetlen helyzetbe hozhatja a kerékpárost. A Professionnelnél erre azonban nem volt példa. Az emelkedőkön a váz merevsége miatt bátran lehet tépni, szaggatni a biciklit.
Még egy fontos dolog, amely a kényelmet, a férfiaknál pedig még a családalapítást is lehetővé teszi: a nyereg. Azon túl, hogy a Selle Royal Shark nyerge esztétikus, gondol a férfiakra, hogy egy-egy edzés után az ember gondolhasson magára úgy is, mint férfira. Összegezve: ez a kerékpár nem a szűk pénztárcájú vásárlóknak készült, illetve nem is arra való, hogy az ember ezen tanuljon meg biciklizni. Azonban aki úgy határoz, hogy neki mégis kell ez a gép, akár ne egyen egy évig sem, az nagyon jól dönt, mert rendkívül megbízható kerékpárt vásárol, s amellyel mind sportolás, mind versenyzés közben nagyon kellemes élményei lesznek.
Peugeot Prologue
|
Az utolsó bicikli, ha nem is jelképesen foglalta el a teszt utolsó helyét, minden esetre messze elmarad a bemutatott három kerékpártól. Ez a bringa is a Peugeot terméke, a Prologue alnevet viseli. Vigyázat, azonban nem összekeverendő a Prologue 25 túrakerékpárral! Ez a gép már sok kívánnivalót hagy maga után. A megjelenése nem feltűnő sem pozitív, sem negatív értelemben. Két színváltozaban lehet kapni: piros-fekete, illetve fekete-sárga. Az utóbbiban a fekete a domináns. A felszerelés vegyes felvágott: szinte minden alacsonyabb kategóriájú Shimano alkatrész megtalálható rajta, illetve találkozunk bizonytalan eredetű márkanevekkel is. A kerékpáron található márkakavalkád már a beállításnál megmutatta hátrányait.
Majd egy órát pepecseltem a fékekkel, hogy elérjem azt, fogjanak, de ne érjenek a felnihez, mert az ennek a beállítására szolgáló csavar inkább szép volt, mint hasznos. Szóval a fékpillangók nem repülnek el a csúcsminőség felé. Szintén az alacsony szintet verdesi a hátsó váltó, amely a Shimano Sora nevű terméke. Hiába állítgattam, nem sikerült úgy, hogy egy kicsit ne szaladjon valamelyik fokozaton. Mit tehettem, a 19-es fogaskereket, ha tudtam, kihagytam! Remélhetőleg egy hihetetlenül ügyes kezű ember megbirkózik ezzel a problémával is. A leendő tulajdonos figyelmébe ajánlom, hogy a hátsó kerék patentzárját nagyon, sőt még annál is jobban húzza meg, mert különben az a rakoncátlan kerék kiugrik a helyéről. De ha mindenre figyelve összerakjuk a gépet, akkor egy viszonylag jó menettulajdonságú kerékpárt kapunk, amely ugyan nem egy fürge jószág, de az biztos, hogy izmosodunk rajta.
Edzésre, sportolásra kiváló, jól bírja a strapát, csupán össze kell kopniuk az alkatrészeknek. Elsősorban kezdő kerékpárosoknak ajánlom, de felhívom a figyelmet arra, hogy ha összeraktuk a biciklit, még előtte menjünk vele minimum húsz kilométert, s csak azután kezdjük el keményen hajtani. A kerékpárnak azonban mégsem a fent leírtak a legnagyobb hibái, mert azok kijavíthatók, beállíthatók, esetleg lecserélhetők. A Prologue egyelőre kijavíthatatlan hibája az ára. Úgy gondolom, az ilyen felszereltségű gép árának nem kellene 100.000 Ft felett lennie. (Bár, ha a forint dollár arányára gondolok...) Jelen esetben vélhetően a Peugeot márkanevet is meg kell megfizetni.
forrás: www.exit.hu
|
|
Madar Sándor új linket töltött fel: Új fiú a belső sávban - GT 2011 2.2 HDi
Madar Sándor új linket töltött fel: Összehasonlító - 2011 2.0 HDi
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt
A Peugeot 508 jól védi utasait - videóval
A Peugeot biciklik története
Ez nagyon kellett - Peugeot RCZ 1.6 THP (2010) teszt