Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Peugeot mérnökei és formatervezői egy dinamikus megjelenésű, alacsonyra ültetett, előkelő és sportos, nagyméretű kombit terveztek és rajzoltak meg.
Az új 308 SW átveszi a limuzin változat i-Cockpit vezetőhely kialakítását, ami innovatív, határozottan modern és letisztult utasteret eredményez. Az új EMP2 platform nagyfokú rugalmasságát kihasználva az új Peugeot 308 SW a tágasabb utastér és a kategória legnagyobbjai közé tartozó csomagtartó kialakítására használja nagyvonalú méreteit. A csomagtér rendkívüli praktikusságával és példás variálhatóságával is kitűnik.
A példamutató tervezésnek, valamint az új, gazdaságos PureTech és BlueHDi motoroknak, a gazdag felszereltségnek és kimagasló minőségének köszönhetően az új Peugeot 308 modelleket az európai szaksajtó az európai „Év autója 2014” díj odaítélésével üdvözölte.
Teljesen megújuló kombi piac a C szegmensben
A Peugeot tovább folytatja termékoffenzíváját az új 308 SW-vel, amely a remekbe szabott formatervet a minőséggel és a praktikummal ötvözve tovább növeli a 308 sikerét, a márka exkluzivitását. - Xavier Peugeot, a Peugeot termékigazgatója
A Peugeot évtizedek óta jelen van az új Peugeot 308 SW
kategóriájában, a C szegmens kombijai között. Az 1969-ben megjelent 304
kombi óta a 300-as sorozat valamennyi nemzedékében napvilágot láttak a
kombi változatok is.
A C szegmensben változatlan a kombik aránya,
Európában évek óta tíz százalékot képviselnek a szegmensen belül, még a
crossoverek és egyterűek megjelenése és előretörése sem befolyásolta a
kombik részarányát.
Rendkívül összetett szegmensről van szó, ahol a
limuzinokkal ellentétben nincs igazán «kategóriavezető». Idén az
egyedüli jelentős újdonságot a Peugeot 308 SW érkezése jelenti.
A kombi ügyfélkör a legfiatalabb, a legdinamikusabb és a « legférfiasabb » a C szegmensen belül. Vásárlói körét zömében autójukat intenzíven használó (a legtöbbet autózók a szegmensben) dolgozó párok alkotják, gyerekkel vagy anélkül. A sokoldalú felhasználhatóság ugyanolyan fontos számukra, mint a kényelem, a vezetési komfort és az autók stílusa.
Az új 308 SW a szegmens alapját alkotó négy fő értéken, a formaterven, a hatékonyságon (beleértve a praktikusságot), a vezetés élményén és a minőségen keresztül megfelel azoknak az elvárásoknak, amelyeket ez az ügyfélkör támaszt.
Lendületesen áramló, dinamikus formaterv, elegáns és sportos külső vonalvezetés
Az új Peugeot 308 SW-t a limuzinnal egy időben ugyanaz a csapat rajzolta meg, így miközben átveszi az alapváltozat összes erényét, például a lendületes és modern formatervet, egyedi stílussal ruházza fel a rendkívül kifejező és ígéretekkel teli, jellegzetes dinamikus kombi karosszériát. - Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési igazgatója
Akárcsak a limuzin tervezésekor, a Peugeot szakemberei ezúttal is az egyszerűséget, a kiegyensúlyozottságot és a lendületességet kívánták hangsúlyozni a formaterven. Talmi csillogástól mentes az új Peugeot 308 SW, nyoma sincs hivalkodó agressziónak. A figyelmet az első pillanattól az autó szemet gyönyörködtető vonalvezetése és az anyagok kidolgozásának minősége köti le.
A Peugeot 308 SW eleje teljes rokonságot mutat a limuzinnal. Visszaköszön a krómkeretes hűtőmaszk és a rendkívül finoman formált fényszóró, amely a Peugeot márka markáns stílusjegyeként egy csúcsragadozó tekintetét idézi. A kizárólag fénydiódákból álló fényszóró (fényszórónként 31 fénydióda), amely alapfelszerelés a magasabb felszereltségi szintű változatokban, modern és messziről felismerhető, markáns stíluselemként jelenik meg.
A Peugeot 308 SW oldalnézete karcsú és lendületes. A tengelytávot (+ 11 cm a limuzinhoz képest) és a hátsó túlnyúlást (+22 cm a limuzinhoz képest) meghosszabbították, ezzel a Peugeot 308 SW egyike a szegmens legdinamikusabb és legkiegyensúlyozottabb kombi modelljeinek.
Az oldalvonal lendületességét az elegáns krómozott ablakszegély
emeli ki, amely az oldalüvegek mentén teljes ívben végigfut. A
nagyméretű, hátsó oldalablakok egybefüggő keretbe kerültek. Ez a
technikai és stílusbeli megoldás, amit jelenleg néhány magasabb
szegmensbe tartozó kombiban alkalmaznak, nagyban meghatározza az
oldalnézet letisztult dinamizmusát.
A modell másik jelentős újítása,
hogy a hátsó ajtókról elhagyták a kisablakot, ami egyszerűségében
harmonikus oldalnézetet eredményezett.
Az oldalnézet dinamizmusát tovább fokozza a tető esése, valamint a hátsó rész és a hátsó szélvédő csapott szöge. Az alumíniumból készült, diszkrét és elegáns hosszanti tetőrudak tökéletes illeszkedése és arányai teszik fel az i-re a pontot és helyezi a Peugeot 308 SW-t a kivételes kombik világába.
A széles és lendületes hátsó rész hozzájárul az autó sportos megjelenéséhez. Akárcsak a limuzinban, a hátsó lámpák átnyúlnak az autó oldalára. A C szegmensben egyedülálló, rendkívül high-tech lámpák 42 opálfényű fénydiódát rejtenek. A féklámpákat három-három fénydióda, a hátsó lámpákat pedig összesen 48 fénydióda működteti. Formájuk még vonzóbbá teszi az autó külsejét; közvetlenül utalnak az 508 SW és az 508 RXH megjelenésére, egy családba helyezve ezzel az új Peugeot 308 SW-t a márka nagy kombi modelljeivel.
A tetővonal esése, a hátsó spoiler kialakítása, az 508-ból átvett, az autó karosszériájába tökéletesen belesimuló harmadik féklámpa, a tetőrudak hátrafelé haladó széttartása tovább fokozza az új Peugeot 308 SW szélességének érzetét.
Modern és világos utastér
Az új Peugeot 308 SW belső formaterve meglepően letisztult, modern. A belső tér az innovatív vezetőhely, a Peugeot i-Cockpit köré szerveződik, amely az intenzív dinamikai élményt garantáló kompakt kormányból, az információk könnyű leolvasása érdekében magasra helyezett műszeregységből, a magas középkonzolból, valamint az ösztönös vezetésre építő, nagyméretű, 9,7 colos érintőképernyőből áll.
Az anyagok, a textíliák, valamint az összeszerelés és a megépítés minősége a prémium kategóriás autók világába helyezi az új Peugeot 308 SW-t. A műszerfal borítása teljes egészében puha, a kormánykerék teljes bőr bevonatot kap a második felszereltségi szinttől, az utasteret pedig fekete lakk és selyemfényű krómozott betétek díszítik.
Egyedülálló letisztultságot eredményez a kapcsolók szinte teljes hiánya és a nemes anyagok felhasználása.
A
hatalmas üvegfelületeken és az impozáns, 1,69 négyzetméteres panoráma
üvegtetőn át beáramló fény rendkívül világossá teszi az új Peugeot 308
SW utasterét. A karosszéria oldalsíkjának tengelyében elhelyezett
hosszanti tetőrudak fokozzák a szélesség érzetét. A panoráma tető
teljesen elrejthető az elektromosan behúzható árnyékolóval.
Minden szinten tetten érhető a szépségre és a hatékonyságra való bámulatos törekvés
Az új Peugeot 308 SW-vel a márka a lehető legszebb módon tér vissza a kombi alapértékeihez. Az új 308 SW a lenyűgöző és dinamikus stílust rendkívül tágas utastérrel és csomagtartóval házasítja. - Vincent Devos, Peugeot 308 termékfelelős
Remekbe szabott utastér
Az alapváltozathoz hasonlóan az új Peugeot 308 SW is a PSA csoport új EMP2 platformján készül. Az « Efficient Modular Platform » szinte korlátlan szabadságot ad a tervezőknek a karosszéria hosszúságát illetően. A tengelytávot a limuzinéhoz képest két lépcsővel, azaz 11 cm-rel meghosszabbították, amit teljes egészében a hátsó tér, elsősorban a lábtér és a csomagtér növelésére használtak fel. A szélesebb hátsó ajtónyílás és a 29 mm-rel hátratolt hátsó üléspad sokkal könnyebbé teszi a beszállást.
A limuzinhoz képest 22 cm-rel megnövelt hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a hátsó rész tökéletes egységét a következőkkel érték el:
- a csomagtér mélységét jelentősen megnövelték, így mérete impozáns;
-
a csomagtérajtó hátsó domborulata egy árnyalattal nagyobb, mint a
limuzinon, ami fokozott biztonságot és védelmet is nyújt az utasoknak.
Az így átalakított belső térben könnyen elférnek és jól érzik magukat a bentülők.
Kompakt és tágas kombi
A 4585 mm hosszú, 1804 mm széles és 1471 mm magas új Peugeot 308
SW ideális méreteket kínál a kombi szegmens ügyfélkörének alapvető
elvárásaira, ezen belül is az utastér és a csomagtartó méretével
kapcsolatos igényekre.
(lásd a részletes leírást a 12. oldalon)
Az új Peugeot 308 SW nagyvonalú (ám a kategória kereteit nem túllépő) méretei a kategória egyik legtágasabb csomagterének kialakítását tették lehetővé.
A csomagtér mérete a kalaptartó alatt mérve 610 dm3 VDA 210 eljárás szerint (660 liter), megoszlása pedig a következő:
- 556 dm3 VDA 210 (590 liter ) a csomagtérpadló fölött;
- 54 dm3 VDA 210 (70 liter) a csomagtérpadló alatti rakodóhelyek között megosztva.
Az opcióként rendelhető « szükség » pótkerék esetén a csomagtértakaró alatti térfogat 47 dm3 VDA-ra csökken.
Egy szempillantás alatt sík padlójúvá alakítható csomagtér
A könnyű és magától értetődő használatot megkönnyíti a « Magic Flat » hátsó üléspad, amely alapfelszerelés minden új Peugeot 308 SW-ben. A rendszer előnye, hogy az üléspad két része azonnal lehajtható a csomagtartó oldalán található fogantyúkkal. A hátsó üléslap automatikusan lebillen, amivel a varázsütésre előállt sík padlóval 1660 köbméteres (VDA 214) csomagteret kapunk az alábbi megoszlásban:
- 1606 dm3 VDA a szőnyeg felett ;
- 54 dm3 VDA rakodóhely a szőnyeg alatt.
A Peugeot 308 SW csomagtartója nemcsak impozáns, hanem rendkívül praktikus is és remekül pakolható is.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
2,85 literes fogyasztással rekorder a Peugeot 308
Az utóbbi 20 év legjobb Peugeot-ja
Peugeot 308 1,6 e-HDi Allure – Sztár allűrök
Frankfurti nagy durranás: Peugeot 308, másodszor