Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az Év Autója díj a világon semmit nem mozgatott meg bennem soha, de azt meg kell hagyni, a legnagyobb szkeptikust sem kellene sokat győzködni arról, hogy nem a lepkék hordták össze a címet a 308-asnak. Pontosítanék: a 308-as kombinak.
A 308-as kombi ugyanis két dologban nyilvánvalóan üti az ötajtós 308-ast, és egyértelműen az okosabb választás, ha netán a cikket olvasva úgy érzi, van élet a VW-csoporton túl. Elsősorban (és ez a legszembetűnőbb az ötajtóshoz képest) azért, mert a formája elképesztően jó arányérzékkel eltalált, és maga a koherens elegancia. Abból a tömegből, amit a zavaros és kusza Focus, a hűvös, sablonos Golf, valamint a többszörösen elsütött Opel-forma ural jelenleg egyértelműen kilóg. Méghozzá felfelé.
Az orra éppen kellően agresszív, de nem levesestál méretű fényszórókkal, a sárvédőívek feletti gépháztető-vasalatok Bangle-szerűen rafináltak, a puttony, az ötajtóshoz képest 11 centiméterrel megnövelt tengelytáv, a merészen felfelé kanyarított harmadik ablaksor pedig már-már E-Klasse T-modellt idéz. Elképesztően jól áll neki ez a metálbarna, a hátsó lámpatestek pedig éppen annyira harapnak a sárvédőkbe, amennyire még nem gáz, és olyan finom, elnyúlt és elegáns módon, hogy a Fordnál felszisszentek, amikor meglátták.
Szép a selyemfényű díszléc az ablakok körül, a picike antenna, a tetőbe szinte belesimuló tetőkorlát, és persze a kétszínű, 17 colos alufelnik. Kortalan formának tűnik, és meggyőzően kelt egybenvan-érzést, csicsából is csak annyit visel, amennyi még nem ciki, mint egy jó kondiban lévő, francia háziasszony. Szerintem hibátlan, mert elég időtálló, nem kirívó és ebben a színben elegáns is.
A belseje sem rossz. Elegánsan tekintsünk el a kárpit színétől, ez mégis csak egy demóautó. Családi kombit épeszű ember világos szövetkárpittal nem vesz, ez akkora öngól, mintha Mike Tyson a saját fülét harapta volna le Holyfield-é helyett. Ellenben a gigantikus üveg panorámatetőért érdemes 150 ezer forintot adni, mert hatalmas térérzetet ad, ha behúzzuk az árnyékolót, akkor szinte feszengünk, pedig a 308 kombi nem kicsi odabent sem.
Tizenegy centiméter, ennyin múlt az, hogy meggyőződéssel mondom bárkinek a szemébe, hogy ne vegyen ötajtóst. Egyrészt rondább, másrészt nincs benne hátul hely. Oké, nem abszolút értelemben nincs, de a Golf-Astra páros érezhetően szellősebb, és nem nyom térdben, míg az ötajtós Peugeot igen. Ennek 11 centiméterrel hosszabb a tengelytávja, és ez csaknem plusz három centit adott a térdnek, így már elfogadható, sőt kényelmes is, mivel a háttámlák dőlésszöge is jól megválasztott. Nem fekszünk, de nem is ülünk egyenes derékkal, mint aki éppen lenyelt egy telefonpóznát.
Ha már a Golfot emlegettük, vegyük észre, mennyire ráéreztek a franciák, hogyan is kéne kinéznie mindennek, ami az ember előtt van egy autóban. Én felettébb üdvösnek tartom, ha a Volkswagen-féle letisztult, minimalista koncepciót követik, mert az jó. Sőt, mivel éppen túlestünk egy komolyabb kompakt-összehasonlító-teszten, nyugodtan mondhatom, az a legjobb. Legalábbis nincs olyan kollégám, aki bármi kivetnivalót is találna benne használhatóság terén.
Forrás:
http://totalcar.hu/tesztek/2014/07/29/peugeot_308_sw/
|
|
Madar Sándor új linket töltött fel: Egyterűt kinyírni csak így - 2017
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A modern klasszikussá vált Peugeot 205 rövid története
Boldog Karácsonyt!
40 éves a Peugeot 205
IV. French Fest