Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A neve maradt a régi, de a második generációs Peugeot 308 most már aztán tényleg a Golf babérjaira tör. Fogyott egy csomót, a kormánya kicsi, s októbertől lesz kapható.
Az oroszlános történelemben eddig úgy volt, hogy minden új modell új nevet is kapott – na, ezen a szokáson változtat a 308-as. Elődjénél elegánsabb, rövidebb és − sokkal − könnyebb, ergo takarékosabb is. A Peugeot 208-hoz hasonlóan, annál egy számmal nagyobb ruhában minőségi alternatívát kíván állítani akár a kategória királyának, a VW Golfnak, s ennek megfelelően szinte minden porcikájában új
A legnépszerűbb kompakt kategória képviselőjeként − a Mazda3 mellett − a második generációs Peugeot 308 a Frankfurti Autószalon legkomolyabb újdonsága, s egyben az európai Év Autója 2014 díj egyik fő várományosa. Hazai árán kívül nagyjából mindent tudunk róla, még azt is, hogy elődjéhez képest miként is fogyott le átlag 140 kilót. Ami sok, nagyon sok. Hogy volt miből faragni? Nyilván, ráadásul minden gyártónál általános az akut tömegcsökkentés, de hát így a legkönnyebb megfelelni az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak.
A tengelytáv nőtt egy picit, a teljes hossz csökkent, tehát a túlnyúlásokon fogtak a tervezők. A forma kellemes, amolyan senkit el nem riasztó. Míg az első LED-es fényszóró csak bizonyos felszereltségi szinttől széria, a hátsó "oroszlánkarom" lámpa diódáit alapból adja a Peugeot. Domborítás, fénytörés, minden játszik, a kerekek polgárilag 15-16 colosak, de a fotózott példányon nyilván opciós 18-asok feszülnek
Kezdjük is a kilókkal: az új Citroën C4 Picassót is szolgáló EMP2-es, 5,5 centis lépcsőkkel a jövőben megannyi PSA-autónál bevetendő platform eleve hozott egy 70-es mínuszt magas szakítószilárdságú acél, alumínium és különféle ötvözetek felhasználásával, könnyebb üzemanyagtartállyal, a pótkerék fölött teljes egészében újrahasznosított anyagokból készített padlóval és fejlett gyártási eljárásokkal (lézerhegesztés, melegen préselés, változó vastagságú hengerlés és hidroformázás alkalmazásával). Az "átgondolt" formaterv, a leegyszerűsített futómű is jelentős fogyást okozott, az első felfüggesztés különben MacPherson rugóstagos, a hátsó pedig csatolt lengőkaros.
Peugeot 308 − méretek
Hosszúság (mm) | 4253 |
Szélesség (mm) | 1804 |
Magasság (mm) | 1457 |
Tengelytáv (mm) | 2620 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) | 1559/1553 |
Csomagtartó (l) | 420 |
A derék francia mérnökök kismillió alkatrészt optimalizáltak − a minőséget sem feledve. Innovatív hangszigetelő anyagot használtak, a hátsó szélvédő termoplasztik lett, alumínium az ülésváz, alumínium az első és a hátsó karosszériamerevítés, az első bölcső, a géptető, könnyűfém az első sárvédő, stb. A legkönnyebb verzió önsúlya 1,1 tonna alatti. Az autó hossza 3 centit veszítve "alig" 4,25 m (a tengelytáv 1 centit nyert), a far bezzeg meredekebb, s így a csomagtartó is tágas (kerékjavító készlettel 420 l), nem csupán az utastér. Az az utastér, amelyet a 208-ashoz és a 2008-ashoz hasonlóan egy apró kormány, no meg egy gigantikus, 9,7 colos, csöppet a sofőr felé forduló érintőképernyő ural a műszerfalra rímelve szintén jó magasan. A középkonzol divatosan letisztult, nem gomberdős. A Peugeot kreatívjai i-Cockpitnak keresztelték el ezt az elrendezést, reméljük, "élőben" is klassz, jól használható lesz.
Vaskos minikormány mélyen, ízléses műszerfal fent (khm, a 208-ból és a 2008-ból kiindulva bizonyos testalkattal és üléspozícióban félig-meddig kitakarva, láthatatlanul...), hatalmas, 9,7 colos központi kijelző még feljebb, zéró gomberdő. Az érintőképernyő szélén azért akad 7 gömböc − ezekkel lehet kiválasztani, mit is szeretnénk látni és állítani a klímától kezdve a telefonon át a navigációig
A papíron − mint mindenki más is mindig − az etalon Golf trónjára törő és 0,28-as alaktényezőjű 308 kezdetben egy kivétellel már ismert motorokkal jön, ez a kivétel pedig az 1.6 THP turbós benzines 125 lóerősre butított változata. Az alábbi táblázatokból kiolvasható, hogy a tömegcsökkentés dinamikában és fogyasztásban is mesés számokat generált, mert ha hiszünk nekik, hát 100 km-en a legizmosabb benzines is beéri 5,6 l üzemanyaggal, míg a HDi és az e-HDi, azaz a stop-start rendszeres dízel már-már termeli a gázolajat.
Peugeot 308 − kezdeti benzines kínálat
1.2 VTi | 1.6 THP | 1.6 THP | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1199 | 1598 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min] | 82 (5750) | 125 (6000) | 155 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 118 (2750) | 200 (1400) | 240 (1400) |
Végsebesség (km/h) | 172 | 202 | 215 |
Gyorsulás (0-100 km/h, s) | 13,3 | 8,9 | 8,0 |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) |
6,3/4,2/5,0 | 7,7/4,4/5,6 | 7,7/4,4/5,6 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 114 | 129 | 129 |
Saját tömeg (kg) | 1075 | 1165 | 1165 |
A táblázatokban a fogyasztásnál és a CO2-kibocsátásánál feltüntetett értékek az extra alacsony gördülési ellenállású Michelin abroncsokkal értendők. És milyen új hajtásláncok várhatóak a jövőben? 2014-ben a 3 hengeres, 1,2 literes benzinmotor turbóval gazdagodik, s lesz a VTi-ből e-THP 110, illetve 130 lóerővel, továbbá egy 120 lovas 1.6 BlueHDi és egy 150 lovas 2.0 BlueHDi is érkezik a kisebbiknél elképesztő 3,1 l/100 km-es étvággyal és 82 g/km-es emisszióval, természetesen az Euro6-os szabványra válaszul és AdBlue adalékosan. (A BlueHDi-technológia egyesíti az oxidációs katalizátort, az SCR-t (Selective Catalytic Reduction) és a részecskeszűrőt (FAP). A részecskeszűrő fölé helyezett SCR beépítésével 90%-ban csökkenthető a nitrogén-oxid és 99,9%-ban a szennyező részecskék emissziója, miközben kevesebb a kibocsátott CO2 és a fogyasztás is (akár 4%-kal az Euro5-ös dízelekhez képest). Lesz még új generációs 6 fokozatú automata váltó, később Hybrid Air léghajtású hibrid is meg a franciaországit követően kínai gyártás. És 308 R néven 270 lóerős hot hatch, várjuk.
LED, LED és LED... A gazdagabb felszereltségű verziók első fényszórói nem kevesebb mint 31 diódát tartalmaznak − 10-et a tompított fényszóróhoz, 2x4 mikrót a menetfényhez, 13-at meg stíluselemeként. Látványos, annyi szent
Peugeot 308 − kezdeti dízelkínálat
Bővebben itt http://www.autonavigator.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Utcán az új Peugeot 308-as
Meredekebb farral jön a Peugeot 308 utódja
Új Peugeot 308
Kipofozzák a Peugeot 308-at