Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Peugeot közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, szavazhatsz, feltölthetsz képeket és videókat, fórumozhatsz, beszélgethetsz a többiekkel.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Madar Sándor
Peugeot vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A már jól ismert Peugeot 207
S2000-es versenyautóról beszélünk? Talán kívülről igen, de belülről
egészen más. A Peugeot Sport mérnökei folyamatosan fejlesztették, aminek
köszönhetően a “mérges oroszlán” még “harapósabb” lesz.
De mely részei is változtak tavaly óta?
Új,
300 lóerős, harmadik evolúciós motor került bele, átdolgozott első
futómű, optimalizált sebességváltó és áttétel, könnyített fékek, új
karakterisztikájú lengéscsillapítók, integrált Magneti Marelli
adatrögzítő rendszer: A Peugeot 207 S2000 “Evolution” rendelkezik
mindazon paraméterekkel, amelyek kategóriájának referenciamodelljévé
teszik.
A Peugeot Sport mérnökei a 2010-es idény során folyamatosan azon dolgoztak, hogy fejlesszék és optimalizálják a 207 S2000 teljesítményét, amely háromszor is elnyerte már az IRC-sorozat konstruktőri bajnoki címét (2007, 2008 és 2009-ben). Ezeket a fejlesztéseket fokozatosan építették be az autóba, és a Peugeot S2000 tesztpilótái, Kris Meeke és Bryan Bouffier tesztelték. A 207 S2000 “Evolution” 2010 októberében debültált a Sanremo-ralin.
“A versenyrészleg sajátja, hogy folyamatosan fejlesztünk egy modellt. Ez különösen igaz a Peugeot-nál, ahol a mérnökök rendszeresen újabb és újabb ötletekkel állnak elő. A 207 S2000 folyamatosan fejlődött, a legmagasabb szinten” - mondta Frederic Bertrand, a Peugeot Sport “Compétition Clients” részlegének vezetője.
A főbb műszaki változások:
- “spec 3” 300 lóerős motor
- Optimalizált sebességváltó és áttétel
- Könnyített első és hátsó fékek
- Új, átdolgozott első futómű bölcsővel
- Új karakterisztikájú lengéscsillapítók
- Integrált Magneti Marelli adarögzítő rendszer
- Átdolgozott vízszivattyú-vezérlés
- az FIA 2011-es szabályozásának megfelelő ajtók
“Ez az autó arra hivatott, hogy nyerjen 2011-ben, minden fejlesztés azt szolgálja, hogy a teljesítmény, a költség, az üzemeltetés és a megbízhatóság egyensúlyban álljanak egymással, amely a 207S2000 vitathatatlan sikereinek alapja” - tette hozzá Frederic Bertrand.
Ifjabb Tóth a nyolcadikra hajt
Ifjabb
Tóth János az idén is Tagai Róberttel az oldalán és a Peugeot 207
S2000-es volánja mögött vág neki a hazai legrangosabb sorozatnak – s
hétszeres bajnokként nyilván nem lehet más célja, mint az elsőségért
küzdeni. A küzdelem április első hétvégéjén, az Eger környéki pályákon
kezdődik.
Vágjunk a közepébe! Milyen terveid vannak az idén?
Először
is nagyon sokat dolgozott a csapat minden tagja, hogy rajthoz tudjunk
állni 2011-ben. Az utolsó pillanatig kérdéses volt az indulás, de végül
összeállt a költségvetés, aminek nagyon örülök. Ami engem illet, a
bizonytalanságok ellenére teljes erőbedobással készültem a szezonra. Ha
S2000-est vezet az ember, amúgy sem árt a jó kondíció: jobb fizikai
erőnlétet igényel, hogy például többet kell váltani, mint a WRC
esetében, így aztán a téli szünetben rengeteget futottam és erőnléti
tréningeket végeztem… S hogy mi a tervem az idénre? Nem vagyok az az
ígérgetős típus, inkább olyan ember, aki szép csöndben felkészül,
odamegy a versenyre és megpróbálja kihozni magából a lehető legtöbbet.
Tavaly az év első felében ez nem igazán sikerült, ami abból is kiderült,
hogy az utolsó futamokra sokat tudtam javulni.
Mi volt a gond?
Talán
az, hogy a tavalyit megelőző három évben nem versenyeztem itthon. Most
erre mondhatják, hogy előtte meg húsz évig igen, ami így is van, de
teljesen más karakterisztikájú autóval mentem akkor. Ez lehetett az
egyik ok. A másik meg az, hogy mivel minden futamot értékeltek a
bajnokságban, s nem volt olyan, amelyet mínuszolni lehetett volna, talán
túlságosan is óvatos voltam a versenyek elején. Persze, sokszor még így
is nagyon kevés választott el a győzelemtől. Remélem, ebben lesz más a
2011-es szezon – hogy nem hiányzik majd az a kicsi...
Mi szólhat emellett?
Már
ismerem a problémákat, és így sokkal könnyebb megoldani őket. Másrészt
minden pályán mentünk már a Peugeot 207 S2000-essel versenykörülmények
között.
Nehezebb, vagy könnyebb lesz az idei szezon, mint a tavalyi volt?
Bizonyos
szempontból könnyebb, bizonyos szempontból viszont nehezebb. Jó, hogy
van már tapasztalatom ezzel az autóval a hazai versenyeken, viszont
sűrűsödik az élmezőny, és a nagy végsebességű pályákon az N-csoportos
autók most is előnyben lesznek, úgyhogy nagyon el kell találni a pályák
többi részét ahhoz, hogy az első helyért harcoljunk.
No igen, és gondolom a cél nem is lehet más, mint a győzelem. Hétszeres magyar bajnokként, egy ilyen autóval...
Persze,
hogy mindenki nyerni akar – mi más lehet a cél? Nem vághat úgy neki az
ember, hogy harmadik akar lenni, akkor ugyanis fölösleges elindulni. A
győzelemre kell törekedni, gyorsasági szakaszokat, versenyeket nyerni,
azután pedig küzdeni a magyar bajnoki címért. Újra. S ez mindennél
nagyobb motivációt jelent.
Van
valami, ami megváltozott tavaly óta: megszületett a kislányod, Zsófia.
Mit gondolsz, ez lassít, vagy még gyorsabbá tesz téged?
Mivel
eddig egyetlen versenykilométert sem teljesítettem apaként, nehéz lenne
megmondani. De ha most kérdezed, azt mondom: „Dehogyis lassított!
Ugyanolyan gyors, vagyok, mint korábban...” Egyébként is olyan típusú
versenyző vagyok, hogy amikor a fejemre húzom a bukósisakot, megszűnik a
külvilág és csak a ralira koncentrálok, csak az számít.
|
|
Madar Sándor új linket töltött fel: Egyterűt kinyírni csak így - 2017
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Peugeot 3008 HYbrid4 kapja a Kutatás és Innováció 2011 Díjat
Peugeot 5008 - a 2010/2011 év Taxija Franciaországban
Peugeot 2011A 908 Hybrid 4
Kupé, roadster és SUV készül a Peugeot 208-ból