A márka negyven autót állít ki az 1-es csarnokban található 4000
négyzetméteres Peugeot standon. Az idei évben a megújult és egységes
8-as kínálat bemutatása fémjelzi a márkát a Párizsi Autókiállításon. Az
új Peugeot 308 GT és Peugeot 508 modellek tökéletesen tükrözik a paletta
exkluzívabbá válását és a Peugeot technikai tudását.
A vezetési élményt és a magas szintű hatékonyságot ötvözik a felsőkategóriás Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ tanulmányok.
A vezetési komfort és a környezet kímélete terén a Peugeot technikai
szakértelmének legékesebb gyöngyszeme a Peugeot 208 2L HYbrid Air
tanulmány. A márka széleskörűen alkalmazza kínálatában az új Euro 6
motorokat: a PureTech és az 1.6 THP családok, illetve a BlueHDi dízelek
már egy évvel a bevezetése előtt teljesítik az új norma követelményeit.
A 2008 DKR oldalán bemutatott Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás
azt bizonyítja, hogy magas szintű tudásának köszönhetően Peugeot SPORT
ugyanúgy meg tud felelni a speciális ügyféligényeknek, mint a legjobban
szabályozott autóversenyek szigorú követelményeinek.
Mélyreható változásokon esett át az új Peugeot 508: új motorokkal
jelentkezik, és orr-része a márka majdani modelljeit vetíti előre. A
mostani kiállításra új anyagokkal felfrissített Peugeot EXALT
tanulmányban a márka felfokozott formában jeleníti meg a limuzinról
alkotott elképzelését, a 2012-ben Párizsban bemutatott ONYX tanulmány
nyomdokain haladva.
A Peugeot QUARTZ tanulmányban a szabadidő autók új generációjának
intenzív kifejezése és a márka húzómodelljeinek világa keveredik
egymással. A tanulmány mellett a márka sportos modelljei láthatók,
köztük az új Peugeot 308 GT és a Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás.
A versenyek világát a Peugeot 2008 DKR, a 208 Rallye Cross és a 208 T16
képviseli.
A Peugeot tovább erősíti piacvezető szerepét az innováció, a
környezetvédelem és az autóba épített telekommunikációs eszközök terén.
Minden témának külön területet szentel a márka, és ezzel lehetőséget
nyújt a látogatóknak az Euro 6 motorokkal és a fogyasztás csökkentésével
kapcsolatos legújabb csúcstechnikák bemutatására:
- a BlueHDi dízelmotorok, amelyek egyszerre hatékonyak és takarékosak ;
- a háromhengeres Turbo PureTech benzines motorok;
- a rendkívül kicsi fogyasztású Peugeot 208 HYbrid Air 2L tanulmány.Az
autóba épített vezeték nélküli rendszerek és szolgáltatások is jelzik:
az autózás belépett a XXI. századba. A Peugeot az autózás élményének
további gazdagítására törekedve alakította ki a következő funkciókat és
szolgáltatásokat, amelyek folyamatos kapcsolattartást biztosítanak a
vezető, az autó és a külvilág között:
- már több mint egymillió autót szereltek fel a sürgősségi hívásokra
szolgáló Peugeot Connect SOS és a Peugeot Connect Assistance
segélynyújtó szolgáltatással;
- a Peugeot Connect Apps, az online alkalmazások portálja (Coyote,
üzemanyagárak, parkolás stb.), amely megkönnyíti a midennapi autózást,
a standon kiállított Peugeot 208, 2008, új 308 és új 508 modellek közül
19-ben megtalálható;
- két demó állványon lesz látható a Mirror screen, amely az autó
érintőképernyőjére vetíti a vele összekötött okostelefon kijelzőjét ;
- a Link MyPeugeot és a Scan MyPeugeot okostelefonos alkalmazásoknak
köszönhetően a vezetéssel kapcsolatos tapasztalataink nem érnek véget a
gyújtás megszakításakor: az előbbi funkció segítségével az autóra
vonatkozó információk, statisztikák hívhatók le, míg az utóbbi a jármű
interaktív használati utasítása.
- Magával ragadó 3D virtuális élményben lesz részünk, ha felvesszük a
négy demó állványra helyezett Oculus Rift fejhallgatókat, amelyekkel
játékos formában élhetjük át és fedezhetjük fel a Peugeot Connecten
keresztül a Link MyPeugeot (« Find my car » és « Last mile guidance »
funkciók), valamint a Peugeot Connect SOS és Assistance bemutatását.
A Párizsi Autókiállításon a Peugeot egy új robogót is bemutat. A
márka legújabb, Django nevű, csodaszép kétkerekűje mintha egyenesen az
ötvenes évekből került volna a szalonra: valójában az oroszlános márka
legelső robogójának, a legendás S57-nek a nagyszerű újjáköltése, örökké
frissnek ható retró stílusban. Háromféle lökettérfogattal (50, 125, 150)
és négyféle felszereltségi szinttel kapható. Számos lehetőséget kínál
az egyéni kialakításra: a Django ID konfigurátor segítségével mindenki
A-tól Z-ig megtervezheti a saját robogóját, a színtől a
visszapillantókon át a nyeregig mindent az egyéni ízlésünknek
megfelelően választhatunk ki. A Peugeot Scooters történetében
fordulópontot jelző újdonság több mint 110.000 kombinációs lehetőséget
kínál.
Peugeot 508 : a hangsúly a karakteren
Az új Peugeot 508 nyilvánvalóvá teszi, hogy a márka továbbra is
szeretne jelen lenni a D-szegmensben. Ez hozzájárul a modellkínálat
magasabbra pozicionálásához is, amely az összes piaci szegmensben
megtalálható, egyedi Peugeot modelleken kívül arra is épít, hogy a
márka modelljei folyamatosan jelen vannak a nagy limuzinok
kategóriájában.
Az új Peugeot 508 vízszintesebb motorházteteje nyomatékosítja a
modell tekintélyt sugalló megjelenését. Ez a modell vezeti be a Peugeot
egyik új arculati elemét, a márka majdani modelljein is visszaköszönő
megújult hűtőrácsot, közepén az oroszlán emblémával.
Különös gonddal tervezték meg az első és a hátsó lámpákat. Az új
Peugeot 508 karakteres megjelenésének jellegzetes és emblematikus elemei
a szedánon és az SW-n vessző alakú, míg az RXH esetén karmokat formázó első nappali menetfények.
A felsőkategóriás változatok kizárólag full LED technikájú első lámpákkal készülnek.
A szedán hátsó lámpáit is áttervezték. Három-három karomból állnak, a korábbinál vízszintesebb kialakításban. Az új lámpatestek rendkívül jellegzetes és modern megjelenéssel ruházzák fel a hátsó világítást.
A műszaki tartalom is megújult, modernebb lett az új Peugeot
508-ban. A megújult modellben a második felszereltségi szinttől
alapfelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyről az autó funkcióinak
többsége vezérelhető.
A díszítéseknek és a kárpitoknak szentelt figyelem, a felszerelések
minősége és a kidolgozottság a kifinomult felsőkategóriás modellek
világába helyezi az új Peugeot 508-at, elkerülve ugyanakkor a hivalkodás
csapdáját.
A csúcskategóriás megoldások között említhetjük a kulcs nélküli
indítást és nyitást, az automatikus és elektromos parkolóféket, az
elektrokróm belső visszapillantót, az automatikus távfény kapcsolást, az
abroncsnyomás-érzékelőt, az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, a
négyzónás automatikus légkondicionálót, a JBL Hifi berendezést,
valamint az új felszerelések közül a tolatókamerát és a holttérfigyelő
rendszert.
Az új Peugeot 508 nem kevesebb, mint nyolcféle erőforrással rendelhető, két benzines és hat dízelmotorral.
Különös figyelmet érdemelnek az Euro 6 motorok:
- az új 165 lóerős, 1.6 THP 165 stop-start benzines motorhoz
hatfokozatú manuális váltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6
váltó kapcsolódik ;
- a 2.0 literes BlueHDi 150 dízelmotor, hatfokozatú manuális váltóval a
szegmens legtisztább autója az azonos teljesítményű modellek között;
mindössze 105 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként;
- a 2.0 literes BlueHDi 180 EAT6 dízelmotor CO2-kibocsátása
111 g/km, ezzel a kategória egyik legjobbja a teljesítményhez mérten
kedvező fogyasztás tekintetében.Kínában az új 1.8 literes THP motorral
és a szintén új EAT6 sebességváltóval felszerelve vezetik be az új
Peugeot 508-at 2015-ben. A modern kor elvárásaival lépést tartó, felelős
gondolkodású vásárlók igényeinek kíván megfelelni az 1.8 liter
lökettérfogatú motor, amely a legkorszerűbb és leghatékonyabb műszaki
megoldásokkal készült (stop-start, közvetlen befecskendezés, Twin Scroll
turbófeltöltő, folyamatosan változó szelepvezérlés, változó
lökettérfogatú olajpumpa, DLC bevonat…). A küszöb vonalával
együttfutó díszlécek miatt szélesebbnek tűnik az autó. A 308 GT
sportosságát erősítik a Michelin Pilot Sport 3 típusú, 18’’-os
gyémánthatású kerekek. A sportos jelleg az utastérben is visszaköszön. A
tetőkárpit antracit fekete, az üléshuzatok, a műszerfal, az
ajtóbetétek, a váltószoknya és a felsőkategóriás szőnyegek vörös
díszvarrással készülnek. A futóművet az autó karakterének megfelelően
dinamikusra hangolták, ideális egyensúlyt teremtve a fokozott stabilitás
és a magas szintű menetkomfort között Peugeot EXALT és Peugeot
QUARTZ: a csúcskategóriás autók két víziója A Peugeot két tanulmányt
mutat be az idei Párizsi Autószalonon: a Peugeot EXALT és a Peugeot
QUARTZ azt bizonyítja, hogy a márka kiemelt figyelmet szentel a
csúcskategóriának.A Peugeot QUARTZ a márkának a crossoverek között
betöltött piacvezető szerepét hangsúlyozza, ugyanakkor új irányt is szab
a szegmensnek. A szabadidőautók jövő nemzedékének felfokozott
kifejezését és a márka « legütősebb » változatainak világát egyesíti ez a
tanulmány.A tanulmány sportos stílusát hangsúlyozza a látványos
formaterv és az innovatív anyagok, például a bazaltkő, a digitális
szövéssel előállított textilek és a chinébőr használata.Egyedi a
felépítése is: a középső oszlop elhagyásával felfelé nyíló ajtókat
alakítottak ki, így a behúzható fellépőkön át gyerekjáték a beszállás a
minden porcikájában felsőkategóriás utastérbe. Az erő és a könnyedség
szövetségét megtestesítő, vulkanikus eredetű bazalt többek között a
középkonzolon jelenik meg. A világon először ebben a tanulmányautóban
látható digitális szövéssel előállított textil. A sportos hangulatot
fokozza az oszlopok és a tető fekete bőr borítása, míg az üléslapokat és
a támlákat középbarna chiné bőrrel vonták be.Minden utasnak
hightech kagylóülés jár, visszahúzható, négypontos biztonsági övvel. A
fejmagasságú kijelzőt egy nagyméretű, konfigurálható érintőképernyő
alkotja, közepén egy 45 fokos szögben döntött polikarbonát kijelzővel,
amelyen az adatok jelennek meg.
- Tíz lóerővel erősebb az elődjénél, az 1.6 literes, Euro 5-ös THP 155 típusnál, és CO2-emissziója
is kisebb, mindössze 129 g/km vegyes ciklusban az előző generáció
144 g/km induló szén-dioxid-kibocsátási értékéhez képest.
- Az újfejlesztésű 1.6 literes, Euro 6-os THP 165 S&S motor
hatfokozatú manuális váltóval, vagy az 508 kínálatában megjelent új,
hatfokozatú EAT6 automatikus sebességváltóval készül. Ez a motor
maradéktalanul megfelel az Euro 6 előírásainak, és műszaki specifikációi
a fogyasztás csökkentését és a teljesítmények javítását is
tartalmazzák.
- Az 1.2 literes PureTech 130 stop-start motor (ez az első benzines
motor, amelyben a Peugeot a stop-start rendszert automatikus váltóval
kapcsolja össze) mostantól a 308 modellekhez kínált új, hatfokozatú EAT6
(AT6 III) automatikus sebességváltóval is rendelhető, amely a
kormányon kialakított sebességváltó fülekkel kezelhető a Driver Sport
Pack opció igénylése esetén.
- Új motorokkal is gazdagodott a kínálat, amelyek a vezetés örömét kicsi fogyasztással ötvözik.
- A Peugeot 208 HYbrid Air kísérleti modellt a francia autóipar
szereplőit tömörítő Plateforme Automobile más tagjaival, a Faureciával, a
Michelinnel, a Plastic Omniummal és a Valeóval közösen fejlesztette ki a
márka.
- A HYbrid Air az 1,2 literes, PureTech 82 BVM5 belső égésű motor
továbbfejlesztett változatát (a súrlódási veszteség csökkentésének
köszönhetően 4%-kal jobb a hatásfoka) léghajtással kombinálja, amely a
következőkből áll: a sűrített levegőt tartalmazó, nagynyomású
tartályból, a sűrített levegőt tartalmazó, kisnyomású tágulási
tartályból, és a váltóművel összeépített hidraulikus motor-szivattyú
egységből. A fékezési és lassítási energiából visszanyert sűrített
levegő vagy együtt dolgozik a szívómotorral, vagy ha az teljesen leáll,
kizárólag a légmotor hajtja az autót. Az átmeneti szakaszokban
(induláskor és gyorsításkor) vegyes üzemmódba kapcsol az elektronika.
- A kitűzött fogyasztási cél elérésében kulcsszerepet játszik a HYbrid Air hajtáslánc.
- A másik fontos fejlesztési terület az autó aerodinamikájának
javítása. A jobb levegőáramlás elérése érdekében a legkisebb részletre
is kiemelt figyelmet fordítottak: az alacsonyabbra ültetett karosszéria,
a körültekintően megtervezett légbeszívás, az A oszlop, az ajtókeret és
a szélvédő illesztési hézagainak megszüntetésével és a visszapillantó
kamera alkalmazásának köszönhetőn 20 százalékkal javult az autó
légellenállási tényezője. Az aerodinamika javítását szolgálja a kisebb
gördülési ellenállás is, amelyet a keskeny, nagy átmérőjű
gumiabroncsokkal sikerült elérni.
- A fejlesztés egyik fő csapása, hogy az autóhoz felhasznált
különböző anyagokat, az acélt, az alumíniumot és a kompozitokat a
maximális súlycsökkentés figyelembe vételével társítják és tervezik meg.
- A Peugeot azonban nem ül a babérjain: a francia állam támogatásával
meghirdetett, mindössze kétliteres fogyasztású járművek kifejlesztésére
irányuló projekt keretében létrehozta a 208 HYbridAir 2L kísérleti
modellt. A projektnek van egy nehezen előrelátható kritériuma: 2020-ig
sorozatgyártású bevezetésre alkalmas, viszonylag olcsó műszaki
megoldásokat kell alkalmazni. A kísérleti modell célja tehát igazán
nagyratörő: a felére csökkenteni a 208 már egyébként is barátságos
fogyasztását!
- 2014. június végén a Peugeot által Európában értékesített új gépjárművek CO2-kibocsátásának
súlyozott átlaga 111,1 g/km volt (a 2013 hasonló időszakában
megállapított 115,1 grammhoz képest).Ezzel a Peugeot dobogós helyen áll a
legtisztább autókat forgalmazó európai márkák között. Az Euro 6
motorok, azon belül is a BlueHDi dízelek és a háromhengeres PureTech
benzinmotorok széleskörű alkalmazásának komoly szerepe van a siker
elérésében.
- Peugeot csúcstechnika: a 208 HYbrid Air 2L tanulmány és új motorok
- A tiszta városi közlekedéshez fejlesztette ki a PEUGEOY CYCLES a
szalonon szintén látható, kifinomult stílusú AE21 HYbrid kerékpárt,
amellyel könnyedén és csendesen suhanhatunk a városban. A kerékpár
intelligens vázában van elrejtve a « clever case » akkumulátor,
alapfelszerelésként jár hozzá egy laptop táska, valamint a kerékpár
védelmét biztosító, Abus Bordo összecsukható lakat. Az AE21 HYbrid
« összeöltözött » a szomszédságában található EXALT tanulmánnyal és
HYbrid Kickkel: nyers fém színt, Shark Skin bevonatot és chinétextilhuzatot kapott.
- Az EXALT motorosan nyitható csomagtérajtaja alacsony rakodóküszöböt
rejt, amelyen át kényelmesen kiemelhető a HYbrid-Kick elektromos robogó.
Ez a jármű ideális kiegészítő közlekedési eszköz az utolsó kilométerek
megtételéhez. Elektromos technikával készült, ami megkönnyíti a
közlekedést a városban. A Peugeot és a MICRO közös fejlesztésű
robogóját könnyű irányítani, könnyű összehajtani és könnyű szállítani: a
vegytiszta design világában járunk, ahol az egyszerűség és az elegancia
magától értetődik.
- Az EXALT kínai kiadásának utasterét kínai kézműves mesterek által
kifaragott ébenfa betétekkel díszítették. A Párizsi Autószalonon
kiállított változatban viszont préselt újságpapírból készült, fa hatású
díszítéseket találunk, a neves napilapok gazdasági oldalainak
lazacrózsaszín árnyalatába öltöztetve. A szürkébe öltöztetett
karosszéria teljes egészében kézműves munka, igazi főhajtás az 1920-as
és 30-as évek francia autóiparának emléke előtt. A modell hátulján
visszaköszön az eredeti változat Shark Skin textilborítása. Éles a
választóvonal, ám kifinomult a színátmenet a természetes hatású nyers
fémszín és a Shark Skin szürke árnyalata között. A Pekingben kiállított
változaton élesebb volt a kontraszt, a mostani modell a
kontrasztosságban rejlő lehetőségek egy szelídebb formáját mutatja be.
- A Pekingi Autókiállításon áprilisban bemutatott Peugeot EXALT
tanulmány új kiadásban mutatkozik be Párizsban. A felelős autózás és a
Peugeot felsőkategóriás víziójának manifesztumaként megőrzi az eredeti
változat jellemzőit, ám megalkotásához helyben beszerzett és
újrahasznosított anyagokat használtak fel.
- A nem mindennapi tanulmány természetesen csúcskategóriás
hajtásláncot kapott, amely az 500 lóerős full hibrid plug-in
szívómotorból és két villanymotorból áll.
- Az örömautó vezetésének élményét megkoronázzák a Driver Assistance
Pack összetett funkciói (aktív tempomat, ütközés veszélyére
figyelmeztető jelzés és automatikus vészfékezés), a holttérfigyelő
rendszer és a Peugeot Park Assist (automatikus parkolássegítő rendszer,
amely a párhuzamos és a merőleges parkolást egyaránt megkönnyíti).
- A vezetés élményét fokozza az összes 308 GT-be beépített Driver
Sport Pack, amely egyszerre több érzékszervünkre hat, a konkrét
élményektől, mint például a sportos motorhang és a multimédia rendszer
kezelőfelülete nyújtotta élvezet, egészen a szélesebb értelemben vett
vezetési élményig, amelyet a határozott és érzékeny szervokormány,
valamint az érzékeny gázpedál biztosít.
- Határozott, sportos stílusa mágnesként vonzza a tekintetet. Az
orr-rész jellegzetes eleme a három vízszintes, karomszerű lécből álló
hűtőrács, amely magában foglalja a márkaembléma oroszlánját. Minden
körülmények között kiváló láthatóságot biztosítanak a 62 fénydiódából
álló, csúcskategóriás fényszórók.
- A Peugeot 308 GT négyféle változatot kínál, a GT 205 és a GT 180 is
kapható 5 ajtós illetve kombi kivitelben. A motorválasztékot a 250
lóerős, 1.6 literes THP stop-start rendszerű benzines motor, illetve a
180 lóerős, 2.0L BlueHDi dízelmotor alkotja, az előbbi hatfokozatú
manuális, míg az utóbbi az automatikus EAT6 váltóval készül. A benzines
5,6 litert fogyaszt, CO2-kibocsátása 130 g/km, míg a dízel 4,0 literes fogyasztása 103 gramm kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.
- A szedán és SW változatban kapható, határozott stílussal felruházott
Peugeot 308 GT bámulatos teljesítményeivel és kivételes
vezethetőségével dobogtatja meg az autózás szerelmeseinek szívét, kicsi
fogyasztása és CO2-kibocsátása pedig még vonzóbbá teszi az autót.
- Peugeot 308 GT: két dinamikus és sportos motor az erős karakterhez
- Maximális 150 kW / 204 LE teljesítményével és 1400/perctől
rendelkezésre álló 280 Nm-es csúcsnyomatékával teljesítményei és
vezetési komfortja a legjobb kétliteres turbómotorokéhoz foghatók,
ugyanakkor a fogyasztása (6,9 l/100km és 171 g/km CO2) mértéktartó a
Kínában forgalmazott 1.8 literes turbómotorokéhoz képest.
A stand legfontosabb eseményei online is követhetők a http://news.Peugeot.fr honlapon.
Forrás:http://www.napimagazin.hu/peugeot-ujdonsagok-a-2014-es-parizsi-autoszalonon/
Kapcsolódó hírek:
A Peugeot 2010-ben
Magasított Peugeot koncepció érkezik Párizsban
A fogyasztási verseny eredményei
A modern klasszikussá vált Peugeot 205 rövid története